ONS GOED GESTEMDE FANFARE ORKEST

Het woord orkest komt van het Griekse theater. Het toneel was half rond en werd orchestra genoemd. Voor het toneel zaten de mensen die een instrument bespeelden, die orchestra genoemd werden.

Een fanfare is een typisch Nederlandse orkestvorm. Een fanfareorkest bestaat uit koperen blaasinstrumenten (bugels, hoorns, trompetten, tuba's en trombones), sousafoons en slagwerk. Het fanfare-orkest van muziekvereniging DES Linde is een modern en dynamisch Fanfare-orkest dat onder leiding staat van dirigent Egbert Stroeve.

Het fanfareorkest vervult een regionale functie voor liefhebbers van muziek. Hobby muzikanten uit de omgeving komen naar Linde om deel uit te maken van ons orkest. Het orkest streeft te allen tijde muzikale groei na. Muziek maken zit in onze genen. Daarnaast wil men de hobby en de gezelligheid absoluut niet uit het oog verliezen.

Jaarlijks leveren we een bijdrage aan vele evenementen en concerten.

JOHAN GERKES

Sinds september 2017 is Johan Gerkes dirigent van onze muziekvereniging. Johan is geboren in Assen in 1957 en nu woonachtig in Hijken.

Hij is afgestudeerd in Harfa-directie en orgel aan het Conservatorium in Groningen. En is in de loop van de jaren voornamelijk binnen de provincie Drenthe als dirigent van verschillende harmonie- en fanfareorkesten aan het werk geweest. Met vele van deze verenigingen heeft hij bijzonder goede resultaten behaald en is hij in staat geweest om deze verenigingen op een hoog muzikaal peil te laten musiceren.

Naast het dirigeren is Johan nog actief als docent voor blaasinstrumenten en is hij vaste bespeler van het orgel in de Jozefkerk in Assen.

ONS GOED GESTEMDE FANFARE ORKEST

Jaarlijks leveren we een bijdrage aan vele evenementen en concerten.

JOHAN GERKES

Binnenkort zal Johan zich aan u voorstellen.