STICHTING "HET MARIUS TONCKENS FONDS"

Marius Tonckens was een zoon van de Hoogeveense notaris Johannes Tonckens en Johanna Hillegonda van Sonsbeeck. Na zijn studie rechten werd hij in augustus 1898 benoemd tot burgemeester van Zuidwolde. Deze functie zou hij ruim 35 jaar vervullen. In juli 1934 kreeg hij op zijn verzoek eervol ontslag als burgemeester en werd hij tegelijkertijd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Tonckens overleed in september 1957 op 92-jarige leeftijd. Hij was ongehuwd. Tonckens vermaakte zijn vermogen aan de stichting Het Marius Tonckens Fonds, met de opbrengst worden verenigingen en instellingen op vrijzinnige grondslag in de gemeente Zuidwolde gesteund.
Het Marius Tonckensfonds

UNIVÉ

Univé is een maatschappelijk betrokken verzekeraar en vindt sponsoring heel belangrijk. Daarom steunt Univé Noord-Nederland jaarlijks veel verschillende verenigingen, activiteiten en evenementen in de regio’s Assen, Roden en Groningen.
banner-unive

PRINS BERNHARD CULTUURFONDS

Het Prins Bernhard Cultuurfonds is bevlogen pleitbezorger van cultuur, natuur en wetenschap in Nederland en daarbuiten. Met financiële bijdragen, opdrachten, prijzen en beurzen stimuleren we bijzondere initiatieven en talent.
Prins Bernhard cultuurfonds