Op 6 november 2016 was er al vroeg bedrijvigheid in het dorpshuis van Linde. Tirolerkapel “De Lindelanders” gaf daar haar jaarlijks koffieconcert.
Zaterdagmorgen was er al een clubje leden die de nodige voorbereidingen deden voor het concert. De voorbereidingen nemen minimaal zoveel tijd in beslag als het concert zelf.

Dit was het eerste koffieconcert onder leiding van Egbert Stroeve. Sinds september jl.
is hij de nieuwe kapelmeester. Hij dirigeert ook onze fanfare en dat naar ieders tevredenheid.

Rond 10.00 uur kwamen de eerst gasten al binnen en ruim voor 11.00 uur was de zaal vol.
Het concert werd geopend met de Castaldo Marsch waarna voorzitter Marjolein Maas iedereen welkom heette. Het programma was in 2 blokken met daar tussen pauze om de kelen te smeren. In elk blok zat een optreden van Gert Schipper en Gezinus de Lange met twee Alpenhoorns, bijzonder deze instrumenten. Ze werden belangeloos ter beschikking gesteld door de Fam. Steggink

De Lindelanders staan altijd garant voor veel polka’s walsen en leuke meedeiners En natuurlijk was er ook weer zang van Gezinus de Lange en Roelof Hein. Mooie muziek om naar te luisteren en mee te klappen.
Vervolgens kwamen er nummers voorbij zoals, Borsicka (met zang van Gezinus in het Tsjechisch), Böhmischer diamant, Amsel polka en de Kuschel polka (Knuffel polka).
Roelof Hein zong nog zijn eigen geschreven Linde lied met mooie beelden gemaakt door Jan Wever. De afsluiter was het bekend nummer Rosamunde.

Al met al een zeer geslaagde morgen mede door smaakvolle manier waarop het gepresenteerd werd door Roy Wemmenhove drummer en presentator bij de kapel.