Iedereen die een blaas- of slagwerkinstrument bespeelt of wil leren spelen, kan lid worden van de muziekvereniging DES Linde en, afhankelijk van het niveau, veelal direct meespelen bij een van de onderdelen van de vereniging.

Nog niet eerder een muziekinstrument gespeeld? Dat is helemaal geen probleem. De meeste leden komen bij ons binnen zonder muzikale ervaring.  Zie voor veel meer informatie over de verschillende opleidingsmogelijkheden de sectie Muziekopleiding. Voor aanvullende vragen kunt u natuurlijk altijd vrijblijvend contact opnemen met het bestuur.

lid worden

Muziek maken is ontspannend en inspannend tegelijkertijd, of je dit nu alleen thuis doet of lid bent van een muziekvereniging. Muziek maken is inspannend omdat je je moet inzetten. Maar, als je de basis van het muziek maken onder de knie hebt, begint het leuke deel en kun je echt muziek gaan maken. Dan wordt het ontspannend.

Wanneer de afzonderlijke noten aan elkaar worden gekoppeld kun je liedjes gaan spelen. Als je dit ook nog bij een muziekvereniging doet, wordt het nog leuker.

Samen muziek maken, onder de knie krijgen en muziekstukken spelen is altijd gezelliger dan alleen. Bovendien leer je nieuwe mensen kennen en werk je samen naar een doel toe. Daarnaast worden er allerlei leuke dingen georganiseerd. Dit alles maakt muziek maken bij een muziekvereniging tot een gezellige en ontspannende hobby voor alle leeftijden.

Ben je meer ervaren en op zoek naar een vereniging waar gezelligheid voorop staat? Kom dan eens langs op een repetitieavond en ervaar dat gezelligheid en het spelen van goede muziek ook samen kan.

Een actieve en gezellige muziekvereniging waar onder leiding van een professionele dirigent/instructeur. Iedereen kan op zijn of haar niveau met plezier musiceren bij muziekvereniging DES Linde.

Leden ontvangen van de vereniging in bruikleen het muziekinstrument, uniform, muziekstukken en eventuele attributen. Daarnaast wordt een eventuele eigen muziekinstrument door de vereniging verzekerd voor schade e.d. Naast de wekelijkse repetities, geven wij regelmatig optredens en geven wij minstens een keer per jaar een grote uitvoering in het Dorpshuis in Linde.

Ook hebben wij een actief bestuur die regelmatig diverse activiteiten organiseert, zoals feestavonden, uitjes voor de jeugd en jubileumdagen. Ieder lid van de vereniging wordt regelmatig op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen binnen de vereniging middels onze interne nieuwsbrief en via onze website.

De muziekvereniging draaiende houden kost veel geld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kosten voor de huur van het dorpshuis, dirigenten, nieuwe instrumenten, nieuwe muziekwerken etc. Naast o.a. acties, donaties, giften en vergoedingen voor optredens, is een belangrijke bron van inkomsten de contributie. Elk lid van de vereniging is in principe contributie verschuldigd. De contributie bedraagt:

€ 9,- per lid, per maand. Betaling van het lidmaatschap is enkel mogelijk per kwartaal, half jaar of jaar. Meer informatie over betalingsmogelijkheden en het lidmaatschap staat vermeld in de algemene voorwaarden.

Muziekvereniging DES Linde heeft een samenwerking met SCALA centrum voor de kunsten in Hoogeveen de mogelijkheid muzieklessen aan te bieden in de vorm van de Harfastroom.

De Harfastroom is voor leerlingen die les willen op een instrument en lid willen worden bij een muziekvereniging. De Harfastroom biedt je een aantal voordelen maar heeft ook een aantal verplichtingen. Kies je voor de Harfastroom dan moet je lid worden van onze muziekvereniging. Ook de examens zijn verplicht.

De kosten die verbonden zitten aan de Harfastroom, zijn de kosten die SCALA bij de vereniging in rekening brengt. Na het behalen van het A-diploma krijg je één jaar gratis lidmaatschap van de vereniging aangeboden.

De lessen worden gegeven door een ervaren leraar van SCALA. De lessen sluiten aan op de schooltijden en zullen altijd in overleg worden gepland met de leerlingen en de leraar. De lestijd is circa 20 minuten per leerling per week en de lessen worden in groepsverband gegeven. De lessen gaan alleen door als er voldoende deelname is.

Wil je je aanmelden voor muzieklessen? Vul dan het online formulier in op onze formulieren pagina. Wil je het aanmeldingsformulier liever op papier ontvangen? Bovenaan het lidmaatschapsformulier staat een linkje naar het digitale formulier.

Wij zijn op zoek naar:

- Slagwerkers m/v