SWINGENDE POLKA'S & MELODISCHE WALSEN

Tirolerkapel de Lindelanders wordt gevormd door een kleine 20 muzikanten. Allen zeer gedreven en in hart en nieren muzikant. De kapelmeester is Johan Gerkes uit Hijken. Een kapelmeester die de leden goed aanvoelt en hierdoor goed samen kan werken met de kapel.

Tirolerkapel de Lindelanders is langzamerhand een begrip geworden in Linde en de wijde omgeving. Deze is niet meer weg te denken uit ons dorp

Momenteel zijn we actief als huisorkest van de Drentse vereniging 't Aol Volk uit Emmen. Daarnaast treden we ook veel op bij Oktoberfesten en andere gezellige tirolerfeesten. Ook verzorgen we optredens in verzorgingshuizen en voor de ANBO in verschillende plaatsen.

Optredens op campings brengen ook altijd veel gezelligheid met zich mee.

Jaarlijks kunt u naar onze tiroler werken en egerländer muziek luisteren tijdens het koffieconcert in het dorpshuis van Linde. Een zeer goed bezocht concert met altijd een verrassend, gezellig programma.

Op zoek naar een invulling voor een gezellige avond? Alles is mogelijk en bespreekbaar, neem eens contact met ons op of vraag online een offerte aan.

JOHAN GERKES

Sinds september 2017 is Johan Gerkes dirigent van onze muziekvereniging. Johan is geboren in Assen in 1957 en nu woonachtig in Hijken.

Hij is afgestudeerd in Harfa-directie en orgel aan het Conservatorium in Groningen. En is in de loop van de jaren voornamelijk binnen de provincie Drenthe als dirigent van verschillende harmonie- en fanfareorkesten aan het werk geweest. Met vele van deze verenigingen heeft hij bijzonder goede resultaten behaald en is hij in staat geweest om deze verenigingen op een hoog muzikaal peil te laten musiceren.

Naast het dirigeren is Johan nog actief als docent voor blaasinstrumenten en is hij vaste bespeler van het orgel in de Jozefkerk in Assen.

X