D.E.S. hield zaterdag 23 maart haar jaarlijkse uitvoering in het Dorpshuis van Linde. De avond werd geopend met de mooie mars Der Alte Garde door het orkest en de malletband samen. Na dit nummer heette de voorzitter Marjolein Maas iedereen welkom. De presentatie van de avond was in handen van Erik Mensink.Na het welkomstwoord was tijd voor een huldiging.

Dit jaar hadden we één jubilaris, dat was Jan Arend Vogelzang. Hij is 50 jaar muzikant. De huldiging werd gedaan door Cor Blankenstijn van de muziekbond MDG.
Eigenlijk is Jan Arend al langer lid maar hij is er op jonge leeftijd een paar jaar tussen uit geweest zoals zovelen op die leeftijd doen. Als vereniging willen wij toch ook nog even benoemen dat Jan Arend bergen werk heeft verzet voor de vereniging. Hij is 35 jaar voorzitter geweest en dat was niet altijd gemakkelijk. Ook bij onze vereniging is het niet altijd koek en ei en hij wist dat altijd weer in goede banen te leiden. In 2007 is hij als voorzitter gestopt en blijft nu nog gewoon gezellig muziek maken. Jan Arend namens D.E.S. nogmaals gefeliciteerd.

Cor Blankenstijn had nog een verrassing want Paula Rudolph ,die bij de malletband van DES gespeeld heeft, werd gehuldigd namens de bond omdat ze eind vorig jaar Nederlands kampioen is geworden op de kleine trom. Paula bracht haar stuk wat ze toen speelde nog even ten gehore.

Hierna gingen we verder met de muzikale avond. Die perfect door Erik Mensink aan elkaar gepraat werd.

Het eerste blokje nam de Malletband voor haar rekening met de nummers,
La Cucaracha, Just an Illusion en het bekende nummer Brandend Zand van Anneke Grönloh. Daarna traden drie leerlingen (Michelle Noortman, Ciska Kort en Hanne Wolf) onder leiding van Johan Gerkes op. Mooi om te zien hoe deze jonge muzikanten laten zien wat ze in de afgelopen tijd weer bijgeleerd hebben.

Het orkest speelde hierna een blokje waar ook de leerlingen waar mogelijk al meespeelden. Zo passeerden er verschillende werken o.a. Contrasto Grosso, Happy Trombones, Blues Promenade and Happy Tune.
Na de pauze kwamen er gezellige klanken van Tirolerkapel “De Lindelanders”. Zij staan altijd garant voor een aantal vrolijke polka’s en walsen.

Het tweede blok van de Malletband begon met een ongestemd slagwerknummer. Paula Rudolph had hier een grote rol in op de Bongo’s. In de andere nummers zaten veel herkenbare melodieën zoals Missisipi, Rio en een Country Medley.

Ook bij het tweede optreden van het orkest speelden de leerlingen mee. Het orkest speelde o.a. Bildstar, The Shopping Centre en Mexican Trumpets.

Er werd gezamenlijk afgesloten met de Noeltzer-mars.

D.E.S. kan terug zien op een zeer geslaagd concert .

Secured By miniOrange